Älska dagen

0kommentarer

Bästa dagen på länge! Åkte till pappa typ direkt jag vaknat och packat, sen blev det stallet resten av dagen fram tills nu. Var riktigt kul att mocka igen ju ;)

Ridpasset Lupin:
Började med honom för att jag ville ha ngn med mig. Han fick iaf gå i paddoken och det blev mest ridning för att lösgöra honom och hitta frammåtbjudning. Hade även miljöträning, haha... Han är nämligen skit rädd för ljud från ryggen på honom, speciellt typ plast som låter. Så han dör om man ska dricka från ryggen på honom, inte så praktiskt. Så idag tog jag med en flaska och eftersom Annso var med lät jag med den för fulla muggar, inte riktigt men skulle iaf vänja honom vid ljudet. Efter en del springandes runt i paddoken med vatten skvättandes överallt kunde han stå stilla och vara lugn även när det lät. Duktig kille <3 Kmr eventuellt film på det ;)

Ridpasset med världen absolut finaste <Spotlight3:
Red i paddoken för att rida igenom honom ordentligt. Linda och Emma har ridigt lite på honom men tror han stått sen i tisdags så kände att det behövdes. :) Så fort jag tog upp på tygeln krökte han nacken, dock fuuuuskade hästen. La sig bakom handen den lilla fuskisen. Så när jag red fram jobbade jag fram honom för skänkeln hela tiden och då fick han ett super bra stöd på bettet igen. Jobba mkt på volt för att lösgöra och växlade gångart och tempo en del. Suuuper fina hästen!!! <3 I galoppen lät jag honom ösa på lite i början och så fort det blev långsida drog han järnet och bralla, varje gång! Jag bara garva åt honom, kärlek <3 När jag jobba honom mer seriöst sen i galoppen var han bara super fin igen, oh vill rida hela tiden på finaste <3

Öser verkligen fina ord över Spotten men gud va jag saknat honom och han va så fin idag :') <3

<3

Kommentera

Publiceras ej