Dagen starta bra

0kommentarer

Hade dressyrträning för Maria på förmiddagen, red på Lupin som dom flesta förstod. Han va jätte pigg och glad idag så det gick skit bra. Fick jobba på volt i trav först med att växla några gånger med ställning utåt och innåt. Samtidigt som jag gjorde det fick jag växla tempot, så att han verkligen skulle trampa på och sedan korta sig. Skit fin blev han verkligen och följde med super bra! Jobbade sedan med galoppen för att han skulle orka jobba där ordentligt. Galoppera på volt och jobbade bara med att han inte skulle dra iväg för när han tycker det är jobbigt slänger han ut bogen och drar bara. Fick faktiskt bättre koll på honom idag än vad jag nånisn haft så är riktigt nöjd. Är inte bra men han måste bygga muskler för att orka bära sig rätt, så det är bara att jobba på. Avsluta med jobb runt fyrkanten, både han och jag var så trötta men det gick hyfsat då med. Är riktigt nöjd och det går frammåt!

När jag hade ridigt putsa jag Lupins träns, sadelgjord och Spottens magplatta samtidigt som jag var barnvakt åt Wilma medans Annso körde Loffe. Mocka åt Spotten också innan jag åkte hem och åt. Har intaget ikväll så åker dit och fixar resten och rider Spotten då. Spottis ska bara skritta så rider nog barbacka en sväng på söten <3

Bästa innan vi åkte till träningen igår <3


Innan dressyrträningen ^^

Kommentera

Publiceras ej