Hästisar <3

0kommentarer

Skolan var väll okey idag. Går bara genom alla j*vla kursplaner och det suger verkligen! Men matten va chill och det blir nog roligare när vi kmr igång. Hade special idrott idag också och det va inte alls som jag tänkt mig, så kmr hoppa av det. Alla tjejer i min klass kmr hoppa av det... Så på kvällen har jag fyllt i papper och fixat blanketten för att hoppa av.

Ridpasset Spotten:
Red honom i paddoken och han va så finins idag <3 Jag fick verkligen rida till 110% hela tiden för att han skulle jobba rätt men det va så värt det för han va riktigt fin. Jobba med olika stora volter, mkt tempoväxlingar och bytte gångart en del. För att komma åt honom fick jag jobba i ganska kort tempo men kunde öka mer när jag fått koll på honom. Kunde även hålla ihop allt även när jag öka så är mkt nöjd! Var lite loj men idag jobba han korrekt med ryggen upp och va super fin i övrigt så är jätte nöjd iaf! Braaa känsla igen <3

Ridpasset Lupin:
Han fick också gå i paddoken även fast det regna lite och han va också grymt fin. Jobba på volt med att han skulle ta stöd på yttertygeln och vilken skillnad det va, han gjorde det verkligen super! Fick jobba en del med att han skulle hålla en stadigare form, helt okey men jag tkr det är svårt. Galoppen var också ett stort pluss, han jobba verkligen super både på volt och längs fyrkanten öka jag på långsidan och samla honom på kortsidan. Var bara en gång som han bröt av och han jobba verkligen med sina bakben. Duktig häst som alltid kämpar på! :)

Har gjort lite läxor nu på kvällen också och ätit. Blir snart sängen och imorgon har jag sovmorgon!! Får sova 1 timme xtra, känns bra!!

<3

Kommentera

Publiceras ej