Hästisarna

0kommentarer

Drog till stallet tjugo över 7 så fick släppa ut Spotten och Lupin som just fått sin frukost. ^^ Mockade sedan och fixa maten åt dom båda eftersom dom andra inte va hemma idag, så då fick jag rycka in och fixa det. Trevligt nog va Linda där så jag hade ngn att prata med tills det kom ett får in i stallet! Höll på att skrämma ihjäl både mig och Linda men det va bara Bärta som va på promenix... Vi stängde in henne i en box och där va pratstunden slut för hon brääääääkde heeeela tiden, hatar får... -.-

Ridpasset Spotten:
Red i paddoken och fick testa Lindas myler bett. I början slog han lite med huvudet men det va nog för att han inte va van vid bettet. La iaf upp ridpasset lite speciellt idag så jag skritta och trava fram först ofc. Men sen jobba jag honom bara i skritt och galopp, ingen trav alls alltså. Var verkligen bra för rider oftast mest i traven men idag fick jag tid att verkligen jobba genom honom i galoppen och han blev riktigt fin! Kändes som att detta bett blev lite skarpare än det jag brukar rida på men lixom lagom. Han lyssna jätte bra och samla sig super utan att jag hade hela hästen i handen. Kunde trycka på frammåt och öka ordentligt men sen hyfsat lätt få tbx honom. Avslutade med en ordentlig avtravning och avskrittning och då släppte han fint i traven också. Såååå, först tyckte jag alltså inte alls att bettet var ngt för oss men efter mkt arbete blev det kanske det?.. Ska faktiskt testa fler gånger och se hur det funkar! Kanske? :) Känner mig inte lika deprimerad idag iaf efter att jag ridigt! <3

Ridpasset Lupin:
Red honom i paddoken också och först jobba jag genom honom med ungefär samma sak som på träningen. Var riktigt fin och släppte bra så gick över ganska snart till galoppen och "hoppa" lite på honom! :D Hade kvar sockerbitshindrena från igår så han hoppa dom som va ca 45 cm höga. Super duktig va han för idag gjorde han riktiga språng med ryggen, asså han gjorde det bättre än vad han någonsin gjort. ;) Fick hoppa 2 på rad idag också med 5 galoppsprång mellan och han va så duktig och tyckte det va skit kul! På andra långsidan där det inte va hinder gasa han sönder. ^^ Så den 21/8 blir det debut på klubbhoppningen för honom, hehe...

Myler bett, men det jag red på är det vanliga bettringar.

Kommentera

Publiceras ej