Inte katastrof men nästan

0kommentarer

Skulle ju gå upp tidigt idag men nae, gick upp typ tjugo i 10 iaf så det va ju bättre än innan. Drog till stallet på dan en sväng och fixa allt i stallet och packa transporten till träningen. Är ju inte mkt som ska med men tkr det är skönt att det är klart. Var hemma och käka innan det bar av till träning på Örsta.

Träningen:
På markarbetet hade vi bara fokus på att dom skulle vara heeeeelt avslappnade, så ner med huvudet och upp med ryggen. Spotten var skit fin så Eva klaga bara över min sits några gånger annars sa hon int så mkt. På slutet blev han lite spänd när vi hade galopperat men inget som inte gick att jobba genom. Började hoppa lite och i början gick det bra men sen gick det inte alls bra... Jag red som en skit och Spotten blev jätte ofokuserad när hans stallkompis Ani skulle va med i nästa grupp. Funkade verkligen inte men har ju inte hoppat sen förra tävlingen heller så. Fick en hel del stopp för att jag som sagt red skiiiit, men ett stopp var bara dum stopp så då blev jag sur på honom. Sa till med skänkeln att det inte va okey och fick också tillbaka att det inte heller va okey, höll på att slänga av mig för han gjorde två ordentliga bakutsprång. Hästen med humör <3 Är inte så nöjd med träningen men det som inte funka var inget nytt så bara att träna på!

När vi kom tbx fixa jag med alla grejer och var till och med så duktig så att jag städade undan alla andra grejer som jag hade lite överallt i stallet. Följde med Ann-Sofie ut på en körtur också med Loffe, var riktigt mysigt att sitta i rockarden och halvsova. Blev tyvärr lite kallt på slutet men så värt det!

Btw så filma Annso idag istället för att fota men vet inte om jag känner för att lägga ut filmerna, antagligen inte.

Gammal bild från Örsta

Kommentera

Publiceras ej