Min rygg tar död på mig om ngn undra

0kommentarer

Har inte gjort så mkt mer än varit i stallet idag. Har ridigt tre hästar, mockat+fixat mat åt 2 hästar och pratat en del. Hehe... Skriver ridpasset i den ordning jag red dom, brukar göra det men lite onödig info sådär.

Ridpasset Spotten:
Red i paddoken idag IGEN då... -.- Han va iaf super fin och mjuk i munnen. Slog lite med huvudet när jag tog mer i honom men annars va han verkligen super fin. Tugga och hade ett riktigt behagligt sug i bettet, så idag är jag inte missnöjd med det gamla bettet, nästan iaf... Kunde rida honom riktigt rund och mjukt i alla gångarter så satte ingen press utan jogga mest runt. Hade honom absolut inte lång men ni fattar ingen press lix. Avsluta med ett fåtal skutt på ett lågt räcke och han hoppade grymt runt och bra! Eftersom han va så fin idag kompenser han nästan att han va så suuuur igår. Bäästa <3

Ridpasset Lupin:
Träna för Maria och han va riktigt fin. Tyckte det va jobbigt men kämpa på bra. Tränade mest på att han skulle trycka på med bakbenen och han gör det riktigt bra faktiskt! Fick en hel del beröm av Maria för honom så lite stolt blir man allt. ^^ Avslutade dock med att diskutera hans sadel som vi visste inte låg toppen bra men hon tkr att vi måste byta så ah... Får väll se om vi får tag på ngn annan. Han va riktigt duktig iaf! :)

Ridpasset Loffe:
Red honom barbacka en liten stund bara i paddoken och det va riktigt kul att hoppa upp på honom igen. Var nästan lite nostalgi att rida på honom i paddoken nu när jag inte gjort det på över 3 år. Även fast han är 22 år(!) har han en hel del krut kvar i sig och var helt inställd på att bralla av mig i galoppen. Fick verkligen kämpa för att hålla upp huvudet men som tur va kom ingen rumpa farandes, tur för mig hehe... ;)

Känner i min rygg att den håller på att döda mig men jag överlever nog... Kände för att va lite snäll så tar uttaget imorgon och fixarna hästarna på morgonen. Ska bara rida 2 imorgon och Spotten ska bara skritta så det blir chill.

Lite små söt <3

Kommentera

Publiceras ej