Sharpman :D

0kommentarer

Sry för dålig update men har varit på språng hela dagen! Gick upp kvart över 7 och drog till stallet, lite stolt där. Mockade åt Spottis innan jag motionerade hästarna också.

Ridpasset Spotten:
Han va så fin idag! :') Jobba på volt, med öppnor, övergångar och tempoväxlingar. Så finis han va och satte allt toppen bra. I galoppen va han lite pigg men drog inte iväg ngt lr blev stark så var inte så faligt, steppa inte ens så mkt så han va riktigt chill idag även fast det blev tok igår. Det enda jag kände av från igår var att han på slutet blev lite stum i munnen då det blev lite mkt hand igår när han tänkte dra... Är iaf super nöjd och har verkligen en positiv känsla inför träningen imorgon. <3

En lång historia som jag tar kort om "Ridpasset Lupin":
Tanken var att jag skulle rida i ridhuset för det åska och regna ute men där inne var han suuuuper stressad så han slängde av mig när jag skulle hoppa upp, lr snarare sprang åt andra hållet så jag bara flög iväg när jag var halvvägs uppe... Sket i det och bestämde mig för att rida ikväll istället med Ann-Sofie med eftersom han va lite crazy. Sagt och gjort så red jag på kvällen och gudars va fin han va. Va mkt som lossna idag och kunde sitta och njuta av det och inte bara behöva jobba, toppen! Annso filma så kmr kanske film om jag kan klippa ihop ngt bra av det. :)

På eftermiddagen mellan att jag red var vi på Sharpman och shoppa lite. Hitta massor som jag ville köpa men plånboken skrek nej till svar så köpte bara ett par vita ridbyxor. Blev ett par JW så nu hoppas jag att jag gillar dom för snygga är dom. ;) Om det inte är dåligt väder blir det att inviga dom i Köping, kul om jag skulle trilla av och få gräsfläckar... hmm...

Kommentera

Publiceras ej