Surhäst!!

0kommentarer

Red på mylerbettet igår på träningen och på framridningen va han så himla fin! Eftersom det blir lite skarpare och han är så känslig fick jag verkligen ihop honom utan att han hängde sig i handen. Känslan va suuuper! Fick jobba med att ha dom avslappnade i form även fast att vi satte tryck, och han verkligen böjde sina bakben och satte under sig. Så finis, MEN sån tur kan man ju inte ha så att det funkar i hoppningen också... Eftersom jag fick ihop honom så grymt finis stämde inte distanserna, så det blev toook. Helt plötsligt sura Spotten ihop totalt och bara dum stoppa. Han blev bara helt blockad... Så hoppningen gick väll inte super bra direkt och han spände sig och bara stressa. Jag höll seriöst på att ge upp allting men med stöd och pushningar från bästa tränare fortsatte jag kämpa för att vinna över honom. Så är väll inte direkt jätte nöjd med träningen... Men det kom gott ur den också!!

Kan ju även säga att Spotten är långsint så han va sur på mig hela kvällen. Började släppa lite när jag kliade honom i manen och pannan men så fort jag skulle gå nafsa han efter mig igen. Mer personlig häst än han finns inte så jag älskar honom iaf! (L) Hoppas det har släppt tills idag iaf. xP

Blir inte att rida på Mylerbettet nu iaf eftersom jag fick "för mkt kontroll" på honom så om jag ska rida på det måste jag typ smyga mig på det lr ngt... Känns tråååk men hoppas att det funkar på det vanliga nu då.

Ett litet smakprov, det är Carina som har fimlat med mobil därför dålig kvalitée men tack!

Kommentera

Publiceras ej