Tack och bock

0kommentarer

Tack Linda och Ulrika som fixa stallet åt mig ikväll, guldvärt! <3

Skolan va riktigt chill idag. Var i Motorp och gjorde lite lekar och grejor och snacka med en massa folk. Det absolut bästa var att vi åkte hem vid halv 1 så tog bussen hem klockan 1. Suuper chill att va hemma så tidigt! Åt lite innan det blev stallet och red på bästa hästarna.

Ridpasset Spotten<3:
Red i paddoken och trimma honom inför träning på Örsta imorgon. Var ovanligt ambitiös idag så gjorde typ bara sånna grejor som jag tycker är svårt och jobbigt, men snacka om att det gav resultat! Först jobba jag mest runt fyrkanten med, övergångar, halter+ryggningar, öppnor, slutor och volter i olika storlekar. Fock honom att lossa fint men det va först bär jag galoppjobba som allt bara släppte. Hatar verkligen att göra övergångar mellan trav och galopp då Spotten bara spänner sig och det brukar bli skit. Men idag la jag ner energi på det och shit va han blev fin, speciellt i vänster! Han va bara helt amazing fin! <3 Fiiiiiina hästen <333

Ridpasset Lupin:
Han gick också i paddoken och blev trimmad. Jobba först så att han skulle bli lösgjord men eftersom han har svårast för galoppen börja jag jobba med den efter inte så lång tid. Han fick också jobba med övergångar mellan galopp och trav vilket är jätte nyttigt för att stärka honom, försökte även hålla honom riktigt samlad och ställa honom rätt på volten. Det märktes att han tkr det är jobbigt men va riktigt duktig idag! Som avslutning fick han ta bara några språng över en planka som stod framme. Riktigt nöjd med detta pass också så en bra dag!

Skulle lagt upp nya bilder på Lupin men mobilen vägrar sammarbeta med datorn...

Kommentera

Publiceras ej