Tävling today

1kommentarer

Va i Norrköping idag då och tävla på Spottis. Eftersom det gått riktigt dåligt senaste tiden så hoppade jag 80 och 90 cm. Kom på att det är efter att vi korta martingalen som allt börja gå utför så idag tog jag bort den helt och red utan.

80 cm:
Hann inte rida fram riktigt så mkt som jag ville men han gick fram för hjälperna och hoppa bra. Grejen är ju bara det att det va så lågt så han lyfte knappt på fötterna. Inne på banan va han fin men rev dom två sista hindrena, alltså 8 fel men INGA stopp!

90 cm:
Framridningen och framhoppningen blev bättre denna gång och han va riktigt fin, galet pigg bara. Fick hoppa fram innan jag gick banan så när jag bara skulle ta några språng efter var han galet pigg. Var satt bromsen lix? Blev typ galen när jag kom in på banan så bara drog också, så skritta mest runt när ryttaren innan red. Rundan blev iaf en 0 felare och va riktigt bra. Han tog av stort på fyran(super!) men annars stämde allt perfekt. Suuuuper nöjd och känns så bra att kunna skriva 0 fel..! Ska testa att hoppa utan martingal nu så får vi se om han går att bromsa annars vet jag inte riktigt hur jag gör.

Lööööve the day! <3


Enda bilden från idag på bästa<3 Stubbman....

1 kommentarer

emelie

28 Aug 2011 23:41

kul malin :D:D:D

Kommentera

Publiceras ej