Vädret?!

0kommentarer

Var lite duktig så tog uttaget av hästarna imorse åt Linda. Skulle ändå dit tidigt så då slipper hon åka innan jobbet! Har nog lyckats vända tbx dygnet hyfsat för jag va inte alls så trött när jag gick upp 06.05, och så är det ganska mysigt att ta ut hästarna. ^^ Eftersom jag hade sån god tid på mig mockade jag i det långsamaste tempot ever!! Bäst att passa på nu innan skolan börjar för då blir det snabba puckar om man ska hinna med allt. Gjorde iaf allt klart i stallet innan jag red pollarna.

Ridpasset Lupin:
Tog fram två räcken idag, ett på långsidan med vågplanka under och ett vanligt på diagonalen. När jag red på marken var han riktigt fin idag, lyssna bra och hade en fin form. Kändes helt enkelt riktigt bra! Jobba honom mest i traven då jag inte ville ta bort ngn frammåtbjudning genom att jobba genom honom i galoppen. Han va iaf pigg och glad och gasa glatt på när jag galoppera! Började skutta över hindrena och han va jätte duktig. Var en gång som han sprang förbi men annars hoppa han så fint även om han kom lite stort lr nära. Men han föredrar att hoppa i galopp så blir nog att trava i svängarna och galoppera mot hindrena på söndag. :)

Ridpasset Spotten:
Skritta ut på honom en sväng barbacka. Var riktigt mysigt för han va chill, spände sig lite på slutet när det blev mkt barn och ljud men annars va han duktig. Stod och titta lite när Sandra och ngn mer skulle hoppa när jag kom tbx men Spotten tröttna rätt fort. Så med en stor suck gick han med bestämda steg ner till stallet, sööt. <3

Såhär får det gärna se ut på lördag..! <3

Kommentera

Publiceras ej