Analyserat

3kommentarer

Har verkligen analyserat sönder gårdagens ridpass och funderat över vad som var/gick fel. Var verkligen osäker på vad jag skulle göra och visste inte riktigt heller så ett tag var jag inne på att bara rida ut och se om det bara var en dålig dag igår. Som tur var gjorde jag inte det utan kom fram till att rida i ridhuset och bara fokusera på att han skulle gå för skänkeln och verkligen gå fram till bettet. Sket i vart han hade huvudet lix.

Började med att bara trava runt spåret med stora steg och lite högre tempo. Red inte hörnen utan red långsidorna och gjorde som halvvolter mot kortsidorna. När jag gjort det i båda varven kändes han redan bättre och jag kunde arbeta honom mer i "rätt form". Jag krävde verkligen av honom att han skulle sätta bakbenen under sig och arbeta och det gick så sjukt bra! Galopp-jobbade ganska mycket idag och krävde verkligen att han skulle ta in högerbogen men inte slänga ut vänster. Han var helt grym och jobbade verkligen super, men han blev också väldigt trött så när jag travade av orkade han knappt lyfta på föttern. Jag blev också sjukt trött så det kändes verkligen att det blev något bra av dagens ridpass! NÖJD!! Imorgon förtjänar han verkligen en mysig uteritt, hoppas att det blir fint väder bara! :)

Ska köpa ett pullarträns så vilket tkr ni?

Detta?


Lr detta?


Säg vad ni tkr!!

3 kommentarer

felicia

16 Jan 2011 02:51

Tränset längst ner !:)<3

emelie

16 Jan 2011 13:20

Det översta :-D

Emelie Jansson

19 Jan 2011 18:23

de översta isf ! ;)

Kommentera

Publiceras ej