Busfrö

0kommentarer

Skolan idag va rätt okey. Hade kamratstödjarmöte på no:n vilket jag inte diggade för vi hade genomgång till provet nästa vecka. Bara att gilla läget, Emma skrev av det som skrevs på tavlan så har ju det iaf. Kollade på film på tyskan, helt okey. Hade vikarie på svenskan och så gick vi genom lite till nationella och sista timmen hade vi syslöjd vilket var helt okey det med. Gillar måndagar faktiskt, alltså ämnena inte att det är skola igen...

Slängde i mig lite mellis innan jag drog till stallet för att ta in alla hästarna. Fick hjälp av Emma så var inte särskilt ansträngande idag. Mockade och snackade en massa skit innan jag red. Jobbade spotten i ridhuset inför träningen imorgon. Kollade mest att det vanliga funkade, flyttade för skänkeln och jobbade mkt i galopp för att han skulle bjuda frammåt och inte bara sega ihop när det blev jobbigt. Funkade riktigt bra och i traven var han super trevlig. Blev lite pigg efter all galopp men lugnade sig riktigt fort så mkt nöjd med avslutningen idag. När jag hade skrittat ett tag hoppade jag av för tänkte ta en bild men blev att jag jobbade honom lite från backen också. Spotten följde med riktigt bra när jag gick, stannade och typ kallade på honom. På slutet tyckte han att det blev lite väl roligt och hittade på sina egna ideér.

När jag kom in i stallet igen plockade jag av grejorna som vanligt. Eftersom jag var ensam i stallet fick han stå lös i stallgången så då busade han till det lite. Först hade han ner locket på ryktlådan och välte hela skiten. När jag stalt upp den började han leta runt i lilla facket så det for grejor överallt. Jag släppte in honom i boxen men hade en massa grejor hängde på boxdörren så då vräkte han ner allt det också! xD Det syndes verkligen på hans ögon att han var på bushumör. Söt hesten! <3

Kommentera

Publiceras ej