Snark!

1kommentarer

Hade klockan på 9 imorse men orkade inte gå upp då så sov vidare till typ 10 över 10. Tkr det är skönt att vakna och sova en stund till för jag blir så pigg direkt när jag går upp. Åt frukost lite snabbt och drog till stallet.
Linda hade snott krattan och skottkärran så började med att göra all mat innan jag mockade. Var ändå ganska skönt att vara klar med allt när mockningen var fixad. Stod och gosade lite med sötnosen i hagen innan jag tog in honom. Han var så söt! <3 Funderade på om jag skulle rida ut i det fina vädret men gjorde inte det utan red lite i ridhuset.
Började med att ställa honom ganska mycket och arbeta ihop honom. Han gick riktigt och tog skänkel super. När han gick bra jobbade jag honom lite i lägre och längre form. Han vill gärna lägga av lite med bakbenen då men protesterade inte när jag la på benen och höll ihop. Galoppen funkade också bra. Han blev lite trött på slutet så han orkade inte skjuta på ordentligt med baken. Jag red ju ganska hårt igår så lät honom trava och skritta av istället. Avslutade med att jobba honom lite från marken idag med och det funkar bättre och bättre. Är ganska kul också. ^^
Har typ bara ätit sen jag kom hem från stallet så vi får väll se vad jag ska hitta på härnest. Blir hämtad typ 4 och åker till mamma.
Om jag kommer på ngt roligt att skriva om kommer det fler inlägg! ;) Önskeinlägg???
<3

1 kommentarer

Emelie Jansson

30 Jan 2011 15:39

sv: buss, när jag grå till bussen, väntar på bussen. brukar dra igång spotify på datan på mornarna ibland, jämt när jag sitter vid datorn lyssnar jag. när jag mockar och gör ordning allt i stallet.. tjaa, ja lyssnar verkligen JÄMT på musik. brukar även sova med musik ^^



i ridhuset förstår jag, fast jag brukade kunna ha bara en lur i när jag red där (a)

Kommentera

Publiceras ej