Spotlight und ich

1kommentarer

Tänkte skriva lite om mig och Spotlight!

Jag heter Malin och fyller snart 16. Jag har ridigt på Spotten sen sommaren 2008 och vi köpte honom några månader senare tror jag. Har inte super koll på det. Han är dansk import och är född 1996. Så mycket mer än det vet vi inte om honom, tyvärr...

Jag rider 6 dagar i veckan och har hoppträning för Eva Koppfeldt en dag. Vi har tävlat 2009 och 2010. Första året var verkligen ett vanes år för jag har aldrig tävlat tidigare så var helt grön. Tog en placering, blev 2:a i 100 cm i Lindesberg och fick några clear rounder. 2010 tävlade jag mer längre bort och red några regionala. Jag hoppas att detta år blir lika bra som förra året för förra säsongen var bara HELT AMAZING! Jag kan knappt fatta att det gick så bra och förra säsongen fyllde verkligen på i rosettsamlingen! Debuterade 110 cm tredje tävlingen och hoppade det på nästan alla tävlingar efter det.

Målet med denna säsong är att tävla lokalt och regionalt och hoppa med en bra känsla. Sen om jag debuterar på högre höjder får vi se, känns det bra och allt funkar så är det möjligt. Men vill få ännu mer rutin och lära mig att hålla nerverna i styr(problem ibland). Första tävlingen blir iaf i Björkvik 5 Feb, är super taggad!


       

1 kommentarer

Linn Forsström - livet på stuteri Ängsbacken

06 Jan 2011 19:39

Spotlight är så fin! :D

Kommentera

Publiceras ej