Stallet

0kommentarer

Cykla till stallet typ halv 12. Mockade till alla tre hästarna och packade alla säckar. Stod och snacka lite med Emma och Linda men hann precis klart med allt tills Ann-Sofie kom. Gick och hämtade Spotlight för att klippa honom, men det gick inte alls idag. Så blev inget klippt...
Tänkte hoppa idag och gjorde det även fast han är halvklippt. Hade räcke-oxer på ena långsidan med 5 galoppsprång mellan, på ena diagonalen hade jag en kryssoxer och på andra långsidan ett räcke. Han var jätte spänd och stressad när jag började rida så fick bara koncentrera mig på att få honom lösgjord och avslappnad. Precis när han börjat lugna sig ryckte ngn upp ridhusdörren, men hon ville inte komma in eftersom jag skulle hoppa. Gjorde typ samma sak som vi gjort på träningen med volttillbaka. Gjorde lite varannan med att rida dom åt rätt håll och åt fel håll. Funkade rätt bra men han laddade upp sig själv väldigt mkt när jag flyttade för skänkeln. Började iaf hoppa lite men han var ganska loj. Började inte hoppa ordentligt förens det blev typ 90-100. Hoppade mest små banor idag så avslutade med en som låg på typ 100.
När jag plockade undan alla hinder kom jag på att jag skulle försöka plocka upp mina spön som ramlat bakom sargen. Funderade lite på hur jag skulle göra men jag tog med en grep och så satte jag mig gränsle över sargen. Om jag sträckte mig ner och höll längst ut i grepen nådde jag spöna och kunde trycka fast dom mellan "ribborna". Så efter mkt möda fick jag upp båda två! Sjukt stolt över mig själv. ;)
Var svin hungrig när jag kom hem för hade inte ätit på över 7 timmar. Blev makaroner och köttbullar, men det gick snabbt att göra iaf! Har inte gjort så mkt mer än glott på tv:n och satt upp några rosetter tills nu.

Kommentera

Publiceras ej