Vilken dag!

1kommentarer

Orkar verkligen inte berätta om min skoldag så vi skiter totalt i den och hoppar till det roliga på dagen, nämligen stallet!

Var bara hemma en sväng och åt lite efter skolan innan jag stack till stallet. Mockade och gjorde färdigt allt innan jag tog in hästarna. Allihopa skötte sig bra idag. Jag råkade klanta mig lite och glömde att öppna boxdörrarna till fjordingarna men det löste sig det med. Hehe... Skulle iaf rida både Spotlight och Emmas häst Ani idag, för Emma kunde inte och jag älskar ju att rida så då fick jag det. (a)

Började med att rida Spotten. I början kändes han jätte seg och inte alls rolig men jag ignorerade det och bara jobbade på. Gjorde samma övning som på träningen fast jag la till skänkelvikning på den sidan dom skulle vara raka och en halt på ena kortsidan. Tyckte verkligen om den övningen och för att utveckla den lite gjorde jag så. Funkade verkligen jätte bra och han gjorde riktigt bra öppnor i vänster vilket jag har haft jätte svårt att få till på honom. Blev jätte glad faktiskt! Efter det jobbade jag på volt med att flytta in och ut för skänkeln och mkt tempoväxlingar. Han blev så sjukt fin! Det var bara ett nöje att rida på honom idag. Funkade i alla gångarter och jag ville aldrig sluta rida! <3

Var ganska trött redan efter Spottens pass då vi verkligen arbetade men körde på med Ani också. Var andra gången jag red på henne idag men tyckte det funkade bra. Det tar ett tag innan man kommer på hur man ska göra men jag var jätte nöjd med henne. Finis! Gjorde väll kanske inget särskilt utan red mest runt och kände hur man skulle rida. Var jätte roligt och ska göra det imorgon också så jag är happy!

Är sjukt slut i kroppen nu för fick verkligen jobba på båda hästarna. Kommer nog att sova gott inatt!


Ani F :) Visst ser jag inte liten ut? :P

1 kommentarer

emelie stenström

21 Jan 2011 22:49

HAHAH jooo

Kommentera

Publiceras ej