5 ½ timme...

0kommentarer

...sov jag inatt. Var inte så trött när jag skulle gå upp iaf eftersom jag inte sovit så länge, så det va ju ngt bra med det! Tog iaf ut hästarna och mocka innan jag hämtade Lupin för ridning.

Ridpasset Lupin:
Red honom i paddoken och han va finis. Idag va fokus iaf helt på mig och han föröskte verkligen jobba utan att protestera. Blev skit fin i vänstervarvet i traven och kom verkligen ihop sig, super känsla! Var rätt fin i höger också men är mkt svårare där för han kör ut sin vänsterbog, och det är inte lätt att få in den... Är nöjd i stora hela och han jobba på riktigt bra!

Ridpasset Spotten:
Vi tog fram hinder igår kväll så att vi kunde hoppa lite idag på förmiddagen men precis när jag skulle rida Spotten REGNA det!! Hade ingen lust att bli blöt och vara tvungen att smörja alla grejor efteråt eftersom jag åker imorgon... Så fick bli ridhuset, hade iaf en liten bom framme så det blev bra iaf. Jobbade på att verkligen få igenom honom i skritten för den har han svårast för. Kräver man ngt springer han bara iväg med huvudet i vädret! Men idag funka det ritkigt bra och det följde med hela passet. Galoppen var GRYM! Han var riktigt duktig även när jag jobba med bommen för även fast jag inte hade ngn martingal funka det super bra. Han drog iväg lite men lyssnade bra tillbaka på mina förhållningar och jobba i form, kom verkligen ihop sig han med och blev super fin. Hade värsta traven när jag travade av. ;)

Känns inte kul att åka iväg nu när Spottis går som en klocka men hoppas att det håller i sig tills jag kmr hem! <3

Klar för start, haha "rolig" han ser ut... <3

Kommentera

Publiceras ej