Allt på en gång!

0kommentarer

Åkte till stallet vid 5 och gjorde allt som vanligt innan jag red ut på Spottis.

Typ allt som kan hända på en uteritt hände idag, sjukt... Först var det 2 traktorer som åkte precis brevid vägen med sånna här maskiner som gör balar. Spotten brydde sig inte alls om dom så det va ju chill, men!! När jag ligger snett framför traktorerna dyker det upp en liten kille med orange cykelflagga på sin lilla cykel. Spotten tål dom inte och tvär stanna... Inte bra! Blev skit skraj för att han skulle göra som vanligt och vända sig och och dra, och det är ju inte så lägligt med stora traktorer inblandade. Lyckades iaf klämma förbi honom men han blev ganska stressad... Han chilla ner rätt bra men var pigg som tusan, tur at jag hade pessoa-bettet på honom iaf. På galoppsträckan brukar det va lite vatten men nu hade det blivit värsta vattengraven så där tog det tvärstopp igen! Hoppade den 3 gånger iaf innan han fick gå vidare för han måste ju lära sig att vatten inte bits, omg lix... Allt gick som smort tills jag nästan var hemma igen då jag blir "jagad" av 2 stora hundar, FAN va arg jag blir när folk inte har dom kopplade och dom inte lyssnr på kommando!! Som tur var kom ingen hund så nära för då kanske det hade blivit en hund mindre...

Sry för en osammanhängande och ointressant text, men jag har inte tvingat er att läsa den. Förhoppningsvis har jag ngt bättre att komma med imorgon för då är det träning på Lupin för Maria, ska bli kul. :)

Ngt fluffig Lupin... ^^

Kommentera

Publiceras ej