Allt under kontroll, nästan...

0kommentarer

Mamma väckte mig vid 11 och tvingade upp mig men jag va helt död!! Åkte iaf till pappa och drog till stallet. Har fixat allt som jag skulle, bra jobbat! Hehe... Kunde tyvärr inte bada hela Spotten för hade bara kallvatten så kunde bara tvätta av honom där det behövdes. Som tur va, va han inte jätte skitig så han ser helt okey ut iaf. Är rätt stolt över mig själv också för lyckades få Spottens man att se riktigt bra ut, lr allt är relativt men den ser grymt mkt bättre ut än innan jag knoppa den! Fick tyvärr ingen bild... Här kmr ridpasset iaf. :)

Ridpasset Spotlight:
Ville ha honom alert för hjälperna men ändå lugn och rund i formen. Från början kände det helt omöjligt för han va seeeeg som jag vet inte vad och jätte stel! Jobbade bara på och gjorde mkt övergångar, volter och öppnor. Red mkt på rakt spår för att få honom att gå frammåt på ett bra sätt och för att kolla hur lösgjord han va i hörnen. Efter en del arbete och övertalning blev han iaf riktigt fin och jag va super nöjd med traven! I galoppen mjukna han rätt fort vilket var ett stort plus så jag kunde jobba med ökningar, minskningar och mkt galoppombyten. Han var verkligen med på noterna och det kändes super bra! Så nu är jag och Spottis taggade för tävling hela helgen! :D <3
Gick riktigt fort i stallet idag även fast jag bada, knoppa, putsa ALLA grejor och packa dom. Var iaf riktigt skönt att komma hem och duscha och plocka fram mina egna grejor. Nu ska jag bara kolla vad jag har för hästnr sen är allt CHECK!

Glöm inte att hålla utkick efter resultat-updates i helgen. ;)

<
<3<3<3

Kommentera

Publiceras ej