Gräs-träning

0kommentarer

Orkar inte skriva om hela dagen utan skriver bara om kvällens träning på gräs!

Red inte fram alls mkt utan red bara på volt och kände att dom gick fram för skänkeln och hade bakbenen med sig. Skulle inte finlira och böja massor utan bara hålla dom hyfsat raka och hålla koll på allt. Hade sedan några galoppbommar innan vi börja hoppa. Gjorde lite övningar och fokuserade mest på att vi skulle våga galoppera och inte börja fisrida. Fick även göra några skarpa svängar för att "lära oss våga" och inte vara rädda för att halka mm. Det gick verkligen så GRYMT bra idag! Jag tänkte bara på att jobba frammåt och det är ju precis det jag måste göra. Fic 2 stop för att vi kom helt total fel men annars hoppa han snällt även om det blev lite tokigt. Fick värsta adrenalin kicken mitt i allt ihop för att det så grymt bra! Ohhh, jag är bara helt grymt glad och allt känns så jävla skönt! <3 På slutet blev det lite väl mkt bara frammåt men fick göra om en liten bana och tänkte mer på att rida och då satt allt. Super bra känsla och nu ska jag ut och tävla på gräs så mkt som möjligt för Spotten älska det också!

Btw, så lyckades Spotten antingen trampa sig lr att broddarna gjorde så att skon lossna så hans vänstra framsko var super lös. Som tur var bor hovis på vägen hem och han va hemma så den blev påslagen på en gång. Ett plus var ju att jag fick träffa Emelie också, trevligt värre! :)

PUSS PÅ KVÄLLEN!! <3<3<3

Carina filma så det kmr filmer från bästa träningen ever!


Världens bästa häst! <3

Kommentera

Publiceras ej