Kärlek på hästarna!

0kommentarer

Tog bussen till pappa imorse och chilla lite där innan jag åkte till stallet. Hämtade ut ridbyxorna som jag beställt från Hööks också. Dom passa så jag slipper byta dom iaf! ;-) Började med att mocka åt Spotten och Loffe innan jag red på båda hästarna. Ridpasset Lupin: Red honom i paddoken och han va verkligen tok fin! Jobbade honom på volt och rakt spår med att lösgöra honom, och han va jätte duktig. Kunde jobba honom i form ordentligt idag och han bar sig själv riktigt riktigt bra! Han har verkligen börjat få en hals också och är bara så rolig att jobba med för han älskar det. Bästa passet han gått i hela sitt liv med ryttare. <3 Ridpasset Spotten: Började med att jobba genom innersidan ordentligt på honom så att han tog en omväg runt innerskänkeln. Gjorde det i alla gångarter och han va riktigt fin. Var bara i vänster galoppen som det blev lite problem då jag oftast har honom ganska rak för att hålla ordning på högerbogen. Jobbade sedan med att variera galoppsprången och kunna rida i en stor galopp med mjuk hand. Gick riktigt bra och Spotten har dyngsvett när vi va klara. Så avslutade med att duscha honom innan han fick gå ut i hagen igen. Har bloggat från mobilen så kan inte lägga till ngn bild men hoppas att ni överlever utan det. Ska snart dra till Svennevad på spelet så hörs senare ikväll lr imorgon! :-)

Kommentera

Publiceras ej