Kvällsturer är bäst

0kommentarer

Drog till stallet vid halv 4 och mockade åt Spotten och Loffe. Började ösregna så sprang ut och tog in Spotten och Carisma så att dom slapp bli blöta då ingen av dom hade regntäcke. Red först på Lupin och hoppa sedan på Spottis <3

Ridpasset Lupin:
I början var han jätte pigg och trippig så bara sprang iväg hela tiden. Lugnade sig lite och då blev han riktigt fin. Tkr att han var riktigt lösgjord idag men lyssnade inget vidare värst på skänkeln. Speciellt inte när jag skulle fatta galopp! Blev nästan lite sur för att han bara slängtrava iväg men när han väl fatta galoppen var den riktigt fin idag. Avslutade med att han fick skutta över en bom på sockerbitarna. Han var så duktig för när jag kom i galopp ladda han verkligen och tog ett riktigt skutt över! :'D

Ridpasset Spotten:
Eftersom jag inte hoppat ordentligt sen lägret förra veckan och så ska jag träna på måndag så tänkte jag att det va bäst att känna lite på honom. Hade bara en oxer på ena långsidan, ett räcke på andra långsidan och en bom på sockerbitar på mitten. Hade alltså ingen övning direkt utan övningen blev att komma rätt och att hålla igång galoppen. Iaf så var han super fin när jag red fram idag! I början var han super spänd och bara var stjärnkikare, även i skritten... Men när jag började jobba honom i traven lyckades jag hitta den ultimata ridingen på honom! Var super jobbigt för jag var tvungen att va mjuk i ALLT jag gjorde (skänkel, hand etc.) men oj va fin han blev! Var lika fin i galoppen och jag bara njöt och satt och red på känslan! <3 Gick riktigt bra att hoppa också. Skutta lite smått först och höjde sedan. På slutet låg räcket på 105+ och oxer på 105 ungefär. Fick ett stopp på varje för att jag red iväg honom men annars hoppa han jätte fint! Känns riktigt bra nu och idag höjde jag lite för att jag ville det, inte för att jag kände mig "tvingad" på ngt sätt. Puss på bääästa hästen! <3<3<3


Vad vore jag utan dig? <3

Kommentera

Publiceras ej