Mobilblogg

0kommentarer

Var i stallet på förmiddagen och mockade åt båda våra som står inne. Red sedan båda hästarna i paddoken. Ridpasset Lupin: Längden mina stigläder ännu mera idag så red med 10 hål längre än på Spotten, hehe. Men det är ju faktiskt olika sadlar iaf. Jobbade mkt med övergångar och tempoväxlingar och han va jätte duktig. Lyssnade riktigt bra för skänkeln och var mjuk och fin också, speciellt i vänstern där han har svårast. Galoppen var inte så bra idag men försökte jobba honom lite iaf. Känns som om han måste sätta mera muskler för att kunna orka galoppera ordentligt. Men vi tar det som det kmr. Riktigt nöjd med passet och det känns att det går framåt. :-) Ridpasset Spotten: Han var på ruttet humör och eftersom han blev vaccinerad i förrgår så kanske han inte mådde så bra heller så red inte allt för länge. Han bara sköt ut högerbogen hela tiden och i galoppen sparka han jätte mkt så la ner och skritta av. Imorgon ska jag va funktionär och sova hos Felicia så ska rida innan tävlingen börjar... Betyder alltså att jag ska va i Kumla halv 9, tidig morgon kallas det. Eftersom jag ska rida så jävla tidigt tar jag ut hästarna också, suck. Men men, hoppas att Spotten är gladare imorgon också. ;)

Kommentera

Publiceras ej