Nu har alla nya skor

0kommentarer

Var super fint väder när jag vaknade imorse så släpade mig upp ganska tidigt idag, tkr jag iaf... Drog till stallet och hovis var där så chilla mest medans han fixade skor på Loffe och Lupin. Lupin har ju gått barfota innan men idag fick han skor fram, awesome! Pappa mockade åt mig så behövde bara rida på Lupin, Spotten fick vila idag efter en hård helg enligt honom. ^^

Ridpasset Lupin:
Red på honom i paddoken ocn han va super finis. Började med att träna på framdelsvändingarna med hjälp av Ann-Sofie och han gjorde dom skit bra idag. På slutet tyckte han att det va lite jobbigt så i ett speciellt hörn började han bråka men gjorde bara några gånger till efter det. Jobbade mkt på volt idag för att lösgöra honom ordentligt och han blev super fin verkligen! Kunde ta med det jobbet ut på rakt spår också och tänka bogen in så att han skulle spåra bättre. Galoppera också och det gick bra, kändes stor skillnad på frambens rörelserna nu när han har skor. Gjorde dom mkt bättre och han galopperade mera i uppförsbacke. Mkt nöjd med dagen och imorgon får han vila för att ladda inför träning på torsdag.

Är träning i stallet ikväll så åker nog dit och hjälper till när dom andra rider. Det suger egentligen för jag kmr bli så grymt sugen på att träna på Spottis men det känns inte schysst ngnstans att träna på honom idag efter att han tävlat fre-sön. Så får väll ladda upp för Eva-träning igen efter min semester i Halmstad!! :D

Världens bästa <3

Kommentera

Publiceras ej