Tisdag

0kommentarer

Hästarna skulle vaccineras idag så gick upp halv 8 för att hinna rida innan. Visste inte om jag skulle hinna rida båda så började med Lupin.

Ridpasset Lupin:
Red honom i paddoken och idag hade han benlindor på sig för första gången. Haha, han tyckte det va ganska konstigt och ville inte riktigt springa runt med dom men han gjorde det bra iaf. Jobba mkt med samma sak som igår på träningen och han va riktigt mjuk och fin i vänster idag. Så det kändes verkligen att jag jobba bort stelheten i den sidan igår. Han va däremot lite stel i höger men jobba bra iaf. Jobba inget på volt i galoppen utan lät honom mer racea för han hade noll frammåtbjudning på slutet, men han sprang så fint så då. ^^

Tränsa Spotten i hagen och slängde sedan bara av täcket innan jag red iväg på en lite tur barbacka. Var mysigt och ville bara röra lite på honom så att han inte är stel lr ngt efter träningen igår. Hann alltså rida honom också innan veterinären kom.
Btw, så ogillar Spotten veterinärer för han har blivit stucken så mkt. Syndes på en gång som hon klev fram till honom att han blev jätte sur. Efter att han fått sina sprutor försökte hon bli lite kompis med honom men han bara stalde sig med huvudet mot min mage. <3 Efter ett tag lyckades hon få honom att stå med huvudet hos henne och mjukna lite iaf. Men öronen var bestämt riktade bakåt. Sötis hesten ^^ <3

Skulle ha lagt upp bilder på fina Lupin Nusebo med lindor och allt idag men mobilen ville inte sammarbeta med mig så det sket sig... Kmr en överraskning ikväll som Ann-Sofie letade fram åt mig idag!!

Kommentera

Publiceras ej