Allting flyter!

0kommentarer

Har varit en så bra dag idag, grymt livet är just nu! Drog till stallet på eftermiddagen och fixade det vanliga samt red 2 hästar. Hade precis skrittat fram ute i paddoken på Lupin när himlen öppnade sig så sprang in i ridhuset istället. ;)

Ridpasset Lupin:
Han va super duper tittig när han kom in i ridhuset efter att ha skritta fram ute men det är nyttigt det med. Hade även radion på i ena hörnet och det va dööö läskigt men han skötte sig rätt bra iaf. I början fokuserade jag mest på att han skulle gå vid sargen och inte bara dra när han blev rädd för ngt. Försökte även få honom att gå vid läskiga saker och det lyckades sådär. Men det är första gången ha utsätts för att närma sig ngt som han är "livrädd" för så klart godkännt. Jobbade sedan på volt för att han skulle släppa allt annat och jobba istället för att spänna sig. Det lyckades däremot perfekt. Kom åt honom ngt så grymt och han jobbade verkligen med hela kroppen, även bakkärran! Jobbade lite med galoppfattningar som han också gjorde så bra idag. GRYM fjording det där och han är så rolig att rida på! <3

Ridpasset Spotten:
Även han fick gå i ridhuset och jag försökte göra samma sak som på lägret. Samlade honom först och jobbade sedan i större steg. Samtidigt som jag jobbade med det försökte jag rida med en bra sits, med allt vad det innebär! Skulle ju ha mjuk hand också så det va mkt för hjärnan att tänka på. Han var iaf jätte fin och kom ihop sig även fast jag mjukna hela tiden och då brukar han bara bli lång och slö. Kände däremot att det va lite svårt att jobba i galoppen då ridhuset är så litet och nu är det även avdelat så det kanske är 20x35 m. Var riktigt fin på slutet i galoppen så jag är så nöjd! <3

Grymmaste dagen på länge och det känns så great allting!


Bästaste på Örsta <3


GRYMMA Lupin <3

Kommentera

Publiceras ej