Blev nästan som jag tänkt

0kommentarer

Var duktig och hjälpte mamma med att stryka stolöverdragen från bröllopet. Strök bara banden men det va 35 st så tog strax över 1 h. Packade och åt mat var det enda jag hann efter det för sen åkte jag med Ove till pappa. Bytte om och drog till stallet på dirr!

Mockade åt Spotten och Loffe och det tog sin lilla tid för jag är så överdrivet nogrann när jag mockar. Men fint ska det va när jag är klar! Höt tog slut så sopade bort det sista också innan jag gick ut i hagen till min söt och stod och myste ett tag innan jag tog in honom. <3

Ridpasset Spotlight:
Som sagt jobbade jag för mkt tryck så jobbade i skritt, trav och galopp med tempoväxlingr, öka, minska och att flytta för skänkeln. Fick hyfsat bra tryck, mer än vanligt i skritten och traven men det va i galoppen som det riktigt genombrottet kom och wow vilket tryck jag fick! Gjorde några ordentliga ökningar och han bralla varenda gång i högervarvet och samla honom sen och då fick jag riktigt mkt aktivitet i bakdelen. Fina söta bushästen! <3 Hade sedan två räcken framme med 18 m mellan. Låg på typ 45 cm först och då växlade jag mellan 4, 6 och 7 galoppsprång. Hade sedan 75 och då växlade jag mellan 4, 5 och 6 galoppsprång och på 95 cm växlade jag mellan 4 och 5 galoppsprång. Han va riktigt duktig men blev ganska stark, tur att jag inte hade nova-bette iaf. Är sällan jag tränar på detta men jag själv måste tänka på att vara bestämd och genomföra det jag tänkt och inte bara "oj det blev ett för lite". Mkt nöjd med passet och Spotten var riktigt trött efteråt. <3

Älskar dig mest av allt på hela jorden! <3

Kommentera

Publiceras ej