Dagen i korta drag

0kommentarer

Plågade upp mig själv vid 10 idag utan att ha stalt klockan... Drog iaf till Marieberg sen och shoppa lite på Till Häst. Jag köpte Roeckl handskar så nu hoppas jag att dom håller och funkar bra! Var även på Hööks men jag köpte inget där för hitta inget roligt direkt. Har ju redan beställt ridbyxor därifrån så... Käka på Donken innan vi åkte hemmåt och drog direkt till stallet.

Ridpasset Lupin:
Red ut på honom tsm med Ann-Sofie som red på våran andra fjordhäst. I början var han lite tittig men sen tuffade han på super bra och gick tom först halva rundan för att han själv ville det. Stadig häst det där. ;)

Ridpasset Spotten:
Var Eva-träning innan jag red så sa åt dom att lämna kvar några hinder som jag pluppade över. Använde mig av Evas lilla knep idag och när jag red fram va han super fin. Jag fick verkligen jobba för det men det gav resultat så han kändes toppen. Lyckades inte så super bra i galoppen då jag tkr att det är svårt att hålla ihop allt med super mjuka händer hela tiden... Måste träna på det men man ska väll inte räkna med att det funkar på en gång heller så. Hade som sagt två hinder med galoppbommar också så hoppa dom på typ 70 cm kanske och det gick rätt bra... Vågar låta honom galoppera mera nu men får ändå nästan lite panik över att jag inte har "full kontroll". Orkar verkligen inte förklara bättre just här hur jag menar.

Blev kanske inte direkt korta drag men men... Imorgon blir det stan på dagen med Sara och på kvällen är det Maria-träning på Lupin. Spotten får nog ut i skogen och springa! Känns som om det behövs för det var länge sen...

Kommentera

Publiceras ej