Dagen!

0kommentarer

Var grymt varmt men red mitt på dagen! Pappa hade mockat så red bara 2 hästar i paddoken. :)

Ridpasset Spotlight:
Han var jätte tjurig och trög idag så när jag red på marken gick det verkligen skit. Kunde inte få ngt att fundera, lr nästan iaf. I galoppen gick han rätt bra på volt men så fort jag försökte sätta ihop honom lr ngt tjurade han sönder!! Red på nova-bettet idag så idag tyckte jag inte alls om det... :P Hade iaf tagit fram en bom innan jag böjade rida och eftersom det gick skit på backen skuttade jag över den istället. Tog den först rakt, på åtta, på volt, och sen snett. Varierade lite beroende på hur det kändes. Fokuserade mest på att jag inte skulle börja ratta utan komma rätt iaf lix. Gick riktigt bra och det va bara på vänstervolten som det blev fel men det va nog för att högerbogen åkte ut. Så dagens ridpass kan sammanfattas att först gick det skit och sen gick det riktigt bra.

Ridpasset Lupin:
Red själv för första gängen på honom idag och han skötte sig super! Jobbade med det som Maria sa, att han skulle lyssna på skänkel på en gång och att han skulle strecha utsidan ordentligt. Gick verkligen super och han va jätte fin i både skritt och trav. Tränade lite galoppfattningar och han blir allt duktigare på det och drog inte alls innåt i vänstervarvet idag! Mkt duktig men mkt svettig häst som verkligen kämpade på idag i hettan, i skillnad mot vissa andra... Hrm, <Spotten3...

På kvällen var jag på Svennevads spelet och hjälpte till. Gick bra men såg inte så mkt av spelet för prata först med Isabelle och sen hitta jag på annat kul. Jaja, ska ju dit igen och hjälpa till så. :P

Spotten blev ordentligt svettig så han fick en helkropps dusch som han VERKLIGEN uppskattade för jag fick till och med spruta under haken, och han gillar inte vatten i vanliga fall <3<3


Trött och svettig Lupin <3


HiHi, lite söt är han allt..! <3

Kommentera

Publiceras ej