Done

0kommentarer

Nu är jag faktiskt ganska trött så kommer att sova gott inatt! Började med att mocka+fixa mat/vatten åt tre hästar när jag kom till stallet och har sedan ridigt två st.

Ridpasset Spotten:
Tanken var ju att jag skulle rida honom lösgörande men han är redan(utan att skryta) lösgjord och mjuk så vet inte vad jag ska göra mer... Böjde honom iaf lite mera och kolla så att han lyssna bra för skänkeln. Jobbade sedan med att han skulle gå kvar med samma kontroll hos mig men med ett större steg. Funkade ganska bra men jag måste fortsätta jobba på det! Hade även bommar framme som han gjorde jätte bra tkr jag. Hade nova-bettet på honom idag också och jag tkr att det funka jätte bra. Det är i galoppen som han gärna drar iväg lite och tar alla chanser han får för att slänga ut en bog lr öka. Ville bara testa att hoppa lite med nova-bettet så längde upp bommarna och hoppa typ 80-90 cm kanske 4 gånger. Han tyckte det va super kul och bara drog iväg men hoppade snällt även fast vi kom jätte nära ngn gång. Tycker att det kändes bra så ska testa att rida på det på Örsta imorgon och hoppa på det där så får vi se vad som händer då... :P

Ridpasset Lina:
Sist jag tränade på henne sa Eva att jag skulle jobba med att få ihop henne så att hon verkligen sätter under sig. Så gjorde det idag och shit va fin hon va. Är verkligen jätte nöjd och hon gick där jag ville ha henne. Fick den känslan jag sökte och i galoppen va hon super! Hon fick pluppa över bommen några gånger och jag tkr att hon gjorde det riktigt runt och fint. Super nöjd och det är så kul när man lyckas med ngt på en "ny" häst! :D

Lät kameran rulla när jag red Spotten så här kommer några bilder från det. Dålig kvalitée just eftersom dom kommer från en film!





Kommentera

Publiceras ej