Fina fina du

0kommentarer

Eftersom det åska igår kunde jag inte blogga och orkade verkligen inte göra det efter att det sluta för va daaaamp trött... Tränade iaf på fina hästen så här kommer allt om den! :)

Träning 7/6 -11:
Hade nova-bettet och Eva tyckte inte att jag ska hoppa på det, men jag protesterade lite så hon sa att jag skulle göra som jag ville och att jag kunde testa. På marken jobbade vi på volt med att flytta dom för skänkeln. Först rumpan ut och sedan skulle vi ha bogpartiet lite innanför voltspåret. Gjorde det i alla tre gångarter och Spotten va fin. Verkligen över förväntan för att vara så länge sen vi tränade. Hoppade sedan på volt och skulle göra samma sak. Alltså först flytta rumpan så att det blev ett hörn och sedan med bogen lite innanför hela tiden. Gick ganska bra men Spotten blev jätte het och mest skutta runt. Trav hoppa lite och gjorde sedan några linjer och banor. Spotten va så fin och hoppa så gryyymt! Han tvekar inte ens längre utan hoppa bara jag tryckte på även om vi kom fel. fin va han och jag är så lättad över att det börjar gå bättre!

För att återgå lite till bettet tyckte Eva att han såg ut att bli väldigt stark i munnen när jag hade detta. Det stämmer ju men jag får ett bättre flyt, vilket hon höll med om och så har jag en bättre känsla. Så tror att det blir nova-bettet på lördag iaf. Har hoppat med det dom två senaste gångerna så känns inte bra att byta heller. Får se helt enkelt men jag tror att jag ger det en chans!

Finns inte ord för känslan jag har med dig <3

Kommentera

Publiceras ej