Lång dag i stallet

0kommentarer

Gick upp kl 9 idag -.- så jag kunde vara i stallet halv 10. Var ju arbetsdag så tvättade hinder och rensade ogräs i paddoken med några andra i föreningen. Byggde sedan hinder och mocka innan jag drog i gång med ridningen av tre hästar. :)

Ridpasset Spotlight:
När jag börja rida hade jag ingen direkt plan men han va jätte lång och bara hängde sig i handen så det blev att sätta ihop honom. Jobbade på volt och jobbade verkligen ihop honom till "en mindre fyrkant en vad han brukar gå i". Alltså svårt att förklara men han va grymt ihop!! Samtidigt som jag gjorde detta jobba jag sönder mina skänklar för att han skulle trycka under sig bakbenen och det gick så grymt! I traven var han bara helt amazing! Han låg kvar hos mig och jag hade kontroll på allt men han hade verkligen sånt grymt tryck i bakkärran! Hade sedan en serie framme med tre kryss med ett galoppsprång mellan. Han hoppade grymt bra och tog sedan bort det mittersta krysset och gjorde ett av dom andra till räcke så att det blev ett relaterat. Varierade mellan att rida på 2 och 3 galoppsprång och det gick riktigt bra. Super nöjd med fina fina hästen <3

Ridpasset Lupin:
Red i paddoken och i början var han jätte pigg och titta på allt och var bara allmänt "knasig". Lugnade sig efter ett tag och jobbade på riktigt bra! Lyckades få honom att gå vid staketet i båda varven i både skritt och trav och jobbade lite på volt också. Hade en bom på backen som han fick kliva över lite också. När jag skulle galoppera tyckte han att det va så kul så att han typ "små skutta" lr ngt och skakade på huvudet typ hela tiden, söt! ^^ När jag var klar hade vi lite miljöträningen med en hink och det resulterade i fartrekord runt paddoken... Trilla inte av iaf :P

Ridpasset Lina:
Fick rida Lina idag och eftersom hon åker till sin fodervärd imorgon gjorde jag mest roliga saker som hnn är bra på. Som att flytta för skänkeln och lite så. Även hon fick skutta lite smått bara och det tyckte hon va kul. Bjöd som vanligt när det kommer hinder framför näsan på henne. :)

Kom hem från stallet vid halv 7 så har varit i stallet heeela dagen! Tur att pappa kom med en baguett med ägg och räkor till mig innan jag skulle rida Lupin. Älska verkligen dom!

Blidde en bild på Linis ^^

Kommentera

Publiceras ej