Människo plågeri...

0kommentarer

Var tvungen att gå upp kl 7(!) imorse för att rida på morgonen... Vaknade först när klockan ringde tredje gången, trött tjej! Åt lite frukost och drog sedan till stallet iaf. Red ut med Annso på Lupin och red i paddoken på Spotten. Avslutade med att mocka och fixa maten.

Ridpasset Lupin:
Red som sagt ut och han var jätte duktig. Red en runda som han aldrig gått förut men han tittade inte på ngt och vi travade lite idag. Han har inga skor än så kunde inte rida på vägarna så mkt så försökte hålla oss till stigar. Duktig Lupin som tkr att det är kul att springa på vägarna. ^^

Ridpasset Spotten:
Red i paddoken med honom utan stigbyglar. Eftersom jag använder mina stigbyglar på Lupins sadel än så länge hade jag plockat bort dom så bestämde mig för att inte sätta dit dom heller. Hade även nova-bettet idag och det gick så grymt bra! Ville inte jobba med samma sak som jag gjort så mkt nu så jobbade mest med min sits och så fick han gå lösgörande och lite det som jag fick göra med Lupin för Maria igår. Gjorde även några skänkelvikningar men bara i skritt för det funka typ inte i traven. På slutet galopperade jag på en åttvolt och han satte galoppombytena varenda gång förutom en. Grymma häst som bara var så himla fin idag! <3 Älskar att rida på nova-bettet men rider jag för mkt på det funkar inte det heller så måste byta hela tiden... xP

Tog bussen till mamma efter stallet så försökte sola förut men jag höll på att bli levande stekt...

Kommentera

Publiceras ej