Skola skola skola...

0kommentarer

Var nära på att missa bussen imorse men hann med iaf så missa ingen skola. Började med kontaktlärartid där vi typ bara prata, sen var det tyska där vi gick tipspromenad med dom från franskan. Gick inte så bra för mitt lag... xP På idrotten hade vi vikarie som blev sur för att vi va super oseriösa. Det slutade med att vi fick köra idioten några gånger istället för att fortsätta. No:n var riktigt chill för hade bara lite genomgång först och sen fick vi tårta. Awesome Lasse!

Drog till stallet och mocka + red två hästar efter skolan.

Ridpasset Spotten:
Jobbade i början med allt möjligt för att få honom att trampa under sig och bli lösgjord. Gjorde tex skänkelvikningar, tempoväxlingar, serpentinder och flytta bakdelen på fyrkant. Han va fin men tyckte inte att jag fick igång bakbenen ordentligt. Kände att jag fick vara nöjd med traven och ändrade sedan inriktining lite när jag började galoppera. För först ville jag ha honom i form och att han skulle gå där med tryck. Men i galoppen ville jag ha mera kontroll i större galopp så jobbade med att hitta en bra galopp med lagom mkt tryck utan att ngn bog flöt ut. Han har verkligen börjat köra ut sin högerbog hela tiden så måste passa mig noga för det! Hade sedan en studs framme med 2 bommar, 1 galoppsprång och 2 bommar igen. Gjorde den bra på det låga och tycker att jag fick in högerbogen hyfsat. När jag hade haft upp bommarna på högsta på sockerbitarna och skulle komma blev det tokigt så han typ krascha i första bommen. Hoppade av och fixa den men när jag skulle hoppa upp bitcha sig Spotten rejält och tänkte typ sparka mig lr ngt. Blev skit sur och sa till honom med spöt så att han inte skulle sparka mig och satan va sur han blev. Fick hoppa upp men så fort jag rörde honom med skänkeln explodera han. Hade alltså inte alls ngn bra känsla på slutet men hoppade iaf och han ryckte upp hovarna bra även fast att det blev väldigt trångt. Halvnöjd med passet...

Ridpasset Lupin:
Han blev verkad igår och var lite öm i fötterna så red inte så mkt idag. Han var ganska fin den stunden jag red iaf så han får godkänt. :)

Kommentera

Publiceras ej