Snark, sova sova sova!

0kommentarer

Blev väckt vid 7 imorse och släpade mig upp och följde med till stallet för att sätta på hästarna regntäcken. Pappa kirrar inte det själv så fick ställa upp. Gick och la mig direkt är jag kom hem igen och sov till 12! Japp, inte ofta jag sover så länge men GUD va skönt det va! Käkade frukost vid kvart över 12 och drog sedan till stallet. ^^ Började med att mocka och tog sedan in Lupin för ridning i ridhuset.

Ridpasset Lupin:
Red som sagt i ridhuset och "hoppade" lite. När jag red på marken var han riktigt fin men han vill inte gå ut till väggen riktigt i vänstervarvet. Speciellt inte i galoppen så måste verkligen jobba på det. Annars va han riktigt pigg och fin! Ngt som har utvecklats ngt så enormt är hans eget driv. Förut fick jag sitta och smacka men nu lyssnar han jätte bra på bara skänkeln och springer på så glatt själv! <3 Gick bra att hoppa också. Han kliver typ bara över för tillfället men vi ska löshoppa honom så att han fattar vad han ska göra och vågar ta för sig. :)

Ridpasset Spotlight:
Blev en mysig uteritt barbacka. Skritta bara men jag jobbade honom lite i skritten och han va jätte fin. Blev väldigt pigg när jag korta tyglarna men jag red på nova-bettet och han bara trillar dit på en gång! OH, ÄLSKA hästen! <333

Nu på kvällen har jag chillat lite framför tv:en och sprungit 3 km idag med. Grymt skönt att va ute och springa och känna att man gör ngt. Var lite synd bara att jag fick håll idag...

Kommentera

Publiceras ej