Vissa vet vad som behövs, tack!

0kommentarer

Var i stallet på eftermiddagen/kvällen och red 2 hästar. Pappa hade redan mockat åt mig så slapp det idag, danke! Spotten och jag hade mys-stund i hagen innan jag tog in honom idag. Det va så grymt skönt och välbehövligt att bara stå i 10-15 min och krama, pussa och klia honom. Bästaste! <3

Ridpasset Spotten:
Tänkte att jag skulle rida i paddoken men Spotten ville ut i skogen så red faktiskt ut istället. Men satt inte bara och sov utan jobbade honom verkligen längs stigarna och vägarna och han va så fin! I början va han super tittig och hoppade till för ingenting men efter ett tag släppte det och han började koncentrera sig istället. I traven var han jätte fin och lyssna bra för skänkeln och kunde tom jobba i form. Vilket inte är vanligt för att vara Spotten ute i skogen... I galoppen jobbade jag mest med att han skulle korta sig och inte bara dra. Skötte sig bra så fick köra race en gång och shiiiit va fort det gick. Hoppade även över ett träd, vattenpölar och grenar idag och Spotten levde livet! <3

Ridpasset Lupin:
Red honom i paddoken och han va också jätte fin. Var jätte mjuk och fin och lyssnade mkt bättre än vanligt för skänkeln. Var frammåt och höll igång bra så jag är mkt nöjd! Var riktigt fin i galoppen också men nu börjar han komma på hur han gör för att busa. Får väll se om jag trillar av snart lr vad som kommer hända...

Hela vistelsen i stallet idag var bara så skön! Älska dagen!! Förutom att jag haft sönder två spön idag så jag har inget spö kvar och Ann-Sofies dressyrspö är trasit i spetsen...


Mys <3 (Jag ser jätte skelögd ut, men jag är inte det!)


Here we go!

Kommentera

Publiceras ej