Linköpings Fältrittklubb

0kommentarer

Var bara jag och Ann-Sofie som åkte denna gång. Första gången faktiskt som vi bara var två stycken. Var lite orolig för hur det skulle gå att lasta men efter typ 10-15 min lyfte jag typ in hästen i transporten. -.- Jaja, vi kom iväg iaf.
Gick banan när vi kom fram och startade inte förens 37 så tittade på dom första starterna. Veterinärbesiktade själv denna gång, annars brukar Ann-Sofie göra det. Han var lite pigg så började galoppera när vi skulle trava tbx. Haha, lite gulligt. ^^ Gick iaf ner och gjorde iordning på honom och när jag kom upp och skulle rida fram var det bara två innan mig tills jag fick komma in på framhoppningen. Hann alltså inte rida fram så mkt men fick det att funka.
100 cm:
4 fel, ett stopp. Kände redan i svängen att han skulle stoppa för kom lite fel och då släppte jag bara allt och då är det inte så konstigt att han stannar. Hoppade bra resten av banan så är nöjd iaf!
110 cm:
Hade lite längre tid på mig att rida fram så kunde sätta mer tryck i honom. På framhoppningen var det 8 st ekipage i ett 20x40 ridhus, och man fick bara rida i vänster varv. Blev sjukt rörigt och kom i vägen typ 2 gånger, men det var ju inte bra jag som var i vägen kan man väll säga. Gick iaf bra att hoppa fram, fick 2 stopp på oxern men lyckades lösa det. När jag kom in på banan var jag så jävla taggad och arg på mig själv för att jag var så nervös och trodde verkligen att jag skulle faila! Rev 1an och 2an för hann inte rikigt ge eftergift. Men sen hoppade han helt amazing resten av banan och det kändes så grymt bra att jag inte fick ngt stopp, även fast det var en del svårigheter. Super nöjd över att jag "klarade" det!!! Resultatet är väll kanske inte toppen men det är fan känslan som räknas och den var super! <3
Några suddiga bilder, vi glömde kameran... Emma filmade med sin mobil också så dom kommer typ i veckan.
100 cm


110 cm, ut ur kombinationen. <3


110 cm

Grymt på känns det! Ut på tdb och kolla tävlingar jao! <3

Kommentera

Publiceras ej