Mantorpsryttarna

1kommentarer

Var i Mantorp idag då och tävlade 100 cm och 110 cm.

100 cm: 5 fel (4 fel+1 tidsfel)
Dom inledde klassen super fort så stressade sönder för att hinna men upptäckte att när jag kom upp till framhoppningen att det var 11 som skulle in föra mig så hann rida fram ordentligt iaf. Han kändes jätte bra och taggad. Inne på framhoppningen flöt allting på bra och han hoppade fint utan problem. Väl inne på banan gick allting super tills vi kom till kombinationen där jag fick helt blackout och gjorde ingening även fast jag såg att vi låg helt fel så då försökte han ta ett litet galoppsprång men kraschade typ istället. Blev skit arg på mig själv för att jag förstört allt men han hoppade fint sen resten av banan så är väll helt okey nöjd med den. :)

110 cm: Ute.
Kändes ännu finare på framridningen och jag fick verkligen igång den galopp jag ville ha och det tryck som jag söker. På framhoppningen gick det helt awesome, shit va han hoppade! Flög över 120 som ingenting och bjöd super fint! Kändes toppen verkligen. Inne på banan fick jag igång en bra galopp och studsade över 1:an och 2:an som nada! Till trean var det en båge till en maxad oxer precis vid sargen, där stannade han två gånger. Första gången tror jag att han tvekade och jag tog för mkt med handen och för lite skänkel. Andra gången bet han sig fast i bettet och gick inte fram ordentligt så då kände jag att han skulle stanna redan två galoppsprång innan. Han hoppade iaf tredje gången och sen hoppade han jätte bra 4,5 och 6:an. Från sexan till 7:an var det en skarp båge med fem långa eller sex korta. Jag fick värsta språnget på sexan så flöt ut jätte mkt och hamnade mitt emellan sex och sju galoppsprång så då kraschade han där också. Men kan nog säga att det var bra att han stannade och inte försökte hoppa för då kan det bara bli tokigt! När jag tänkt efter så är jag ganska nöjd med den rundan iaf för han hoppade jätte bra verkligen!

Ska inte hänga upp mig på stoppen jag fick idag för det var bara skit stopp egentligen och jag vet ju vad som hände. Så ska bara glömma den dåliga och tagga till nästa tävling, vet ej riktigt när den blir men vi får se. Kommer nog upp filmer från båda ritterna!


Du är helt amazing! <3<3<3

1 kommentarer

emelie!:)

27 Mar 2011 18:08

Kul att han kändes fin! :)

Kommentera

Publiceras ej