Onsdag, nationellt

0kommentarer

Hade nationellt prov i kemi idag. Inte roligt, tkr det va ganska svårt också så vi får väll se hur det gick. Labb-planeringen vet jag inte vad jag skrev... Hoppas på det bästa. Hade bara idrott och No efter det, fick sluta tidigare på No:n eftersom vi haft nationellt i det. Ftt skönt!

Var klart i stallet så var bara där en snabbis och red. Utmanade ödet och red ut barbacka med nova-bett, men jag överlevde! Va typ andra gången jag red ut barbacka på honom men han skötte sig helt okey idag. Tyckte att några grejor va döööö läskiga men det är ju inget ovanligt direkt. Red ingen runda dirket utan red en bit och vände sedan. Galopperade precis innan jag skulle vända så Spotten blev as taggad och skulle bara sticka hemmåt igen. Så fick bli ett ganska långt skritt pass och lugna honom innan jag kunde trava igen. Dels blir han så pigg och vill springa och så skumpar det så förbannat när han blir stressad. Kunde iaf galoppera lite till innan jag red hemmåt, gillar inte när dom blir sådär stressade efteråt för känns som om dom vinner på ngt sätt. Men han skötte sig bättre andra gången. Fett mysigt var det eftersom det va så fint väder!

Ska tbx till stallet 19.30 på stallmöte. Hoppas att det inte tar allt för lång tid för det bli så kallt att vara stilla.

Kommentera

Publiceras ej