Träning :D

0kommentarer

Skolan idag va lite halvseg! På hemkunskapen började vi med lägenheten så är väll bäst att ta tag i den snart så att man inte får panik sista veckan. Den ska vara inlämnad innan Påsklovet så har gott om tid på mig. ^^
Pappa hade mockat idag med och skulle mockat åt Rannie men Karita hade gjort det så hade inte mkt att göra i stallet förutom att ta in hästarna och rida. Tränade för Eva idag då.
Passet:
Började med att rida på spåret och låta dom kliva på för skänkeln, lösgjorde dom på raktspår också. Sen jobbade vi dom på volt i traven. Skulle vända in på liten volt, samla så att dom nästan travade på stället, flytta ut för skänkeln runt ett kryss  och sedan trycka fram dom för ytterskänkeln och börja om igen. Grejen var lixom att vi skulle kunna aktivera dom på olika sätt och inte bara harva runt på samma sätt. Gjorde samma sak i galopp sen innan vi började hoppa. Jag hade sporrar på mig idag så han blev ganska pigg och stark men tkr att det gick riktigt bra på marken. Skuttade mest runt lite idag och gjorde olika övningar med mkt korta vägar så att vi skulle hålla igång galoppen i svängen. Fick två stopp på ett räcke som kom jätte kort ur höger sväng och fick inte genom innerskänkeln. Var alltså inte några tvekningsstopp! Hoppade inte särskilt högt, sista oxern låg på 100-110 kanske? Hoppade helt okey men jag tvekade inte iaf utan red bara! Känns som om jag har mkt mer självförtroende igen! :)

Kommentera

Publiceras ej