Träning för Eva

0kommentarer

Tränade förut för min hopptränare Eva Koppfeldt då och det gick så jävla grymt awesome.

När vi red fram jobbade vi med att dom skulle bli "nollade" lixom. Vi skulle bra hålla skänkeln intill och ha en stilla hand och så skulle dom gå där, vi skulle även tänka på att göra mjuka hjälper och sedan trappa upp dom om dom inte lyssnade så att det inte blev pang på direkt. Jobbade sedan på volt med att flytta dom med små hjälper från större till mindre volt och sedan från mindre från större. Arbetade dom i ett större tempo på volten och gick sedan ut på fyrkanten och samlade dom super mkt och skulle sätta mkt aktivitet i bakbenen så att dom verkligen trampade på. Han var riktigt fin på marken, blev lite stark när vi skulle sätta mkt aktivitet och "stummade" till hela sig men det släppte ganska fort.
När vi började hoppa gjorde vi mkt korta svängar oh linjer. Grejen var att vi skulle hålla igång galoppen ordentligt och hålla ett jämt tempo hela tiden även om vi kom lite fel. Gick bra när vi började hoppa, fick några nerslag i början men jag kände mig verkligen osäker. Sa det till Eva men hon sa att det såg bra ut så jag försökte bara släppa allt och bara RIDA, och det funkade verkligen. Sista banan låg väll på 110(+ kanske) och han hoppade riktigt bra. Han hoppade lixom mig ur sadeln nästan, och det var en sån skön känsla! Första gången jag hoppar på flera veckor som han inte stannar en enda gång, SUPER nöjd med träningen!

Sry för sån lång text men ville verkligen skriva mig genom denna träning!


Du är bäst! <3

Kommentera

Publiceras ej