Träning jao!

1kommentarer

Åkte till Örsta och träna idag. Grymt roligt att träffa Emelie och Felicia igen även fast att man inte pratar överdrivet mkt när man tränar. ^^ Höll mig undan lite från Emelie för Bäret såg mindre glad ut när Spotten kom i närheten... Inte lätt att vara skimmel!

Ridpasset:
Jobbade dom verkligen idag med att hålla ihop och sätta tryck med innerskänkeln. Började med att rida runt spåret men göra kortsidorna som halvvolter, la på tempoväxlingar sen också. Kändes helt okey men inte super direkt. Jobbade dom sedan på volt och vi skulle sätta så mkt tryck som möjligt och rätta dom med skänkeln så att dom verkligen tog med sig bakkärran. Kändes bra men han blev bara starkare och starkare. Travhoppade först och det gick väll rätt okey. Var svårt att hålla ihop men samtidigt trycka på tillräckligt mkt utan att han ökade så att man fick ett bra språng. Fick till det någon gång bra iaf. Sen hoppade vi lite olika övningar och det gick riktigt bra. Jag red bra och rätt tills vi skulle hoppa sista banan och jag bara damprider igen! Gör precis samma sak som jag gjort på tävlingarna att jag bara släpper och driver på. Va fan ska jag aldrig lära mig för?! Blir så grymt sur på mig själv för att jag bara får värsta black outen! Gjorde det iaf bara en gång och sen hoppade han toppen. Fattar inte hur han hoppar för det är omöjligt att hålla sig kvar i sadeln. Måste verkligen jobba på det...

Är nöjd med träning och hoppas att vi kan åka och träna/rida på Örsta mkt oftare nu när jag löst anläggningsavgift.

1 kommentarer

emelie

31 Mar 2011 22:48

Ni var så duktiga :)

Kommentera

Publiceras ej