Usch vilken tråkig dag

0kommentarer

Skola var dö tråkig idag! Hatar verkligen tisdagar, tur att man avslutar med hemkunskap så att det blir ngt roligt. Tyvärr var våran lärare sjuk idag och hade Irene så det var inte så roligt iaf. Fick göra rulltårta iaf. Tkr att lite kan vara gott men det är så grymt sött så det blir bara för mkt.

Drog till stallet direkt efter skolan. Mockade åt Spotlight och gjorde mat åt alla tre. Skulle ha mockat åt dom andra två också efter att jag ridigt men pappa hade gjort det när jag kom in så slapp det, thanks!

Ridpasset:
Red i ridhuset samtidigt som ngn annan som skulle hoppade. Det var full rulle överallt för dom var 5 stycken som var nere i manegen och hjälptes åt. Spotten höll sig iaf riktigt lugn men tyckte att han också skulle få hoppa när vi galopperade. Jag blev också riktigt sugen på att bara ta några småsprång när det ändå stod hinder där, men kom fram till att det var bättre att träna lite psykisk på Spotten så att han inte alltid stressar upp sig och tror att han ska få hoppa bara för att det finns hinder framme. Han gillade inte det beslutet men skötte sig faktiskt riktigt bra och jag kunde jobba honom hyfsat bra i traven efter att vi galopperat. Red på Nova-bettet idag också och tkr att det funkar riktigr bra. Har inte riktigt hittat var bromsen sitter med det bettet men det kommer nog. Har tänkt mig att jag ska rida med det ibland, får se om jag testar det även i hoppningen ngn gång för skoj skull.

Är ju egentligen Eva-träning idag men skippade den eftersom jag tävlade i söndags och lite annat. Ångrar verkligen det beslutet för det suger att inte träna, FAN! Ska aldrig mer missa en träning... Är lite synd att Ann-Sofie jobbar på torsdag annars hade jag lätt åkt till Örsta och tänat med dom!

Pluttis <3<3<3

Kommentera

Publiceras ej