Vad är det för dag?...

0kommentarer

Skolan idag var väll helt okey. Skulle haft ett föredrag om Selma Lagerlöf själv inför klassen på svenskan men våran lärare var sjuk. Skönt att slippa göra det ensam! Kollade på film istället, Patrik 1,5, verkar bra faktiskt. På No:n hade vi genomgång inför nationella i kemi, är grymt nervös! Mitt slutbetyg hänger på det så vill inte faila sönder totalt lix. -.-
Pappa hade mockat åt mig idag igen. Har inte mockat sen i fredags, känns grymt konstigt. Har fått en ny i stallet så hon va med när vi tog in hästarna, så att hon skulle "lära sig" typ. Grymt schyssta verkar dom vara! Hoppades på att jag skulle hinna rida innan dressyrträningen men den började redan halv 5 så det hann jag inte. Fick iaf rida samtidigt men man aktar sig ju hela tiden så att man inte är i vägen. Eva tyckte på träningen förra veckan att jag ska testa med sporrar och har inte haft "tid" att testa eftersom jag tävlat så hade dom på mig idag. Har inte ridigt med dom på jätte länge så ville ju gärna testa innan man träna. Han blev iaf verkligen jätte taggad med dom och hade värsta trycket. Kände mest att han va lösgjord och lyssnade på skänkeln. Red mkt volter, tempoväxlingar och öppnor/slutor. Mkt nöjd med passet! Får se hur taggad han blir på hoppningen imorgon om jag har sporrar på mig... ^^
Ganska skönt att skritta av utomhus för en gång skull! <3

Kommentera

Publiceras ej