Vilken dag!

1kommentarer

Var lediga från skolan idag vilket var fett skönt! Åkte med Tomas från mamma till pappa och nästan direkt jag kommit till pappa drog vi till Örebro en sväng. Var på Granngården och jag köpte vanliga vantar och en funktionströja som kommer bli awesome att rida i när det blir lite varmare. Super skön och röd var den så får matcha med mitt röda schabrak!

Drog till stallet på dirren när vi kom hem och var där i 6 timmar. Inte så bra för jag åt inget innan så höll på att dö men hann med en hel del. Tog hand om alla tre hästar, red, PRATADE och mockade hage. Körde 4 feta skottkärror från hagen genom leran, och det är en bit! Det var så grymt jobbigt så jag kommer ha träningsvärk imorgon också. Inte kuligt då det blir en heldag i stallet imorgon också. Innan jag tog ork till att cykla hem pratade jag lite med Linda också.

Ridpasset:
Han var allmänt stark och och lat och ville inte alls jobba idag. Försökte få honom att kom igång men han kändes bara seg så galoppjobbade ganska mkt idag med mkt galoppombyten. Låg typ på en åttvolt och bytte varannan gång så galoppombyten är han riktigt duktig på! Lyckades iaf få honom mjuk och fin vid avtravingen så är väll mest nöjd med den. ^^ Men det känns bra att han inte va så fin idag för då blir det bättre imorgon och super på söndag. Han brukar även hoppa mkt bättre när han går sämre på marken.
Imorgon blir det heldag för då ska detta göras:
  • Rida
  • Mocka
  • Luncha hästarna
  • Tvätta alla grejor
  • Packa allt
  • Bada benen och förhoppningsvis inte så mkt mer på Spotten...
  • Knoppa manen och fläta svansen
Tror att det var allt!

Är iaf SUPER taggad för tävling på söndag!



1 kommentarer

Linda

25 Mar 2011 21:41

Tack för hjälpen med lunchen!

Kommentera

Publiceras ej