Vinterhalvåret <3

0kommentarer

Jag är en riktig tävlingsmänniska men är verkligen glad över att jag haft en realivt lång vintervila detta år. Det har verkligen gett resultat som både syns och känns. Jag har inte haft ngn vintervila utan bara dragit ner på ridpassens nivå. Jag tränar för Eva Koppfeldt och denna vinter har det varit fokus på att han ska gå lugnt och avslappnat och inte stressa upp sig. Det säger sig ju självt lite att det inte blir så mkt styrka och tryck då, men det är så mkt annats som fallit på plats. Jag känner verkligen att jag hittat nya knappar och kan rida Spotten på ett mkt bättre sätt.

Jag har börjat rida mer med benen och inte så mkt med handen. Detta gör att jag rider mkt mjukare och inte tar så mkt i munnen på honom. Jag har även försökt att förbättra min sits både på marken och i språnget, tror att jag gått lite frammåt med detta. Jag känner iaf själv när jag sitter fel, speciellt med handleder. Försöker korrigera det utan att rida med spön men får jobba lite mer på det. Jag har även köpt en ny sadel som har hjälpt mig till en bättre sits. T.ex. kan jag inte kasta mig frammåt lika mkt i språnget som jag gjorde förut för då mosas mina knän vilket inte är alls skönt så det har typ tvingat bort den ovanan. Sitter fortfarande väldigt ihop sjunken så det är bara att fortsätta jobba!

Spotlight har också utvecklats mkt. Han har satt muskler men det jag tkr är den största skillnaden är språnget. Han hoppar mkt MKT bättre nu och har blivit väldigt försiktig. Detta har också gjort så att jag måste rida honom bättre och verkligen inte släppa stödet i handen fram till hindret för då hoppar han inte. Tkr det är skit svårt men hoppas att jag kommer på det snart! När han hoppar är det verkligen kaboom lix! Vilken känsla!!

<3

Kommentera

Publiceras ej