WOW!

1kommentarer

Drog till stallet på förmiddagen och red. Började med att fixa allt "tråkigt", typ mockning och maten. Tkr det är ganska skönt att mocka för då hinner man tänka. Men om man jämför med att hålla på med Spotten är det ju tråkigt. :P Tog in söten och skulle gör iordning honom men fick ett ryck så började frisera manen på honom istället. Han uppskattade det inte men jag tkr det är riktigt kul. Tunnade ut manen upp mot öronen för den är så tjock där och så klippte jag den lite. Han tyckte som sagt inte att det var så roligt så får nog tunna ut den lite till ngn annan dag för att knopparna till Mantorp ska bli snygga!

Tanken med dagens pass var att han skulle gå avslappnat i lite lägre och längre form och inte hänga i handen. Glömde att ta på honom mössa och det va snöras+ridhusbygge=spänd Spotten! Han slappnade iaf av lite mer när jag travat igång. Började med att trava runt på lite volter och att han skulle ha ett stort men inte så långt steg. Sen red jag på en 20 m volt och gjorde övergångar mellan trav och skritt och lät travpassen bli längre och längre. Fokuserade på att jag skulle hålla handen helt stilla och bara rätta honom med säte och skänkel. I början gick han och slog med huvudet men jag sket i det och jobbade bara vidare och till slut släppte han och gick riktigt bra, var avslappnad och gick i en bra form. När jag la på mer skänkel så att han tog större steg var det ngt som hände! Han fick VÄRSTA steget! Asså shit, han gick så jävla bra. Bakbenen var som elektriska och bara sköt på helt awesome och han bar sig själv super. Var lika underbar i galoppen och låg ingenting i handen! Har aldrig fått honom så fin i steget! Var HELT underbart att rida på honom! Är sjukt förvånad över att jag fick en sån effekt.
Det är känslan man har när man hittat en ny knapp och får ett sånt otroligt resultat som får en att fortsätta med hästar!


GRYM du va idag!!! <3

1 kommentarer

Isabelle

19 Mar 2011 16:40

sv: hihi tack :')



vad kul att det gick så bra för er idag! :DD <3

Kommentera

Publiceras ej