Hur trött kan man va?!

0kommentarer

Jag gick och la mig nio igår kväll för jag var så grymt trött! Sov som en stock till klockan ringde halv 7 och jag var tvungen att gå upp och duscha. Hade lite små damp på no:n men som tur va kolla vi på film så gick inte ut över så många. Tyskan glodde vi på film och på bilden gjorde jag klart inlämningsuppgifterna så nu är jag helt klar med det. Känns bra! På svenskan hade vi "hål" och sist var det syslöjd.

Pappa hade mockat åt Spotten så jag hann chilla lite innan jag åkte dit och red två hästar.

Ridpasset Lupin:
Han har börjat få mera mat så i början var han riktigt uppkäftig. Drog bara i bettet och ville visa att jag inte kunde säga åt honom. Men ganska snart släppte det och han blev riktigt fin. Var lite spänd idag och tyckte det va lite spooky ibland men fick honom att släppa till och slappna av riktigt fint vissa stunder. Istället för att bara galoppera runt några varv lät jag honom bara galoppera en långsida och jobba honom sedan i traven för att få honom och slappna av. Kändes att han fick mkt att tänka på men gjorde det riktigt bra iaf! Stort plus till hästen! :)

Ridpasset Spotlight:
ÄNTLIGEN fick jag rida på "min egen" häst och i min egen sadel! Gudars va skönt det va att rida på sötnosen igen. Hade lite mjukstart idag och red ut ca 5 km. I början var han riktigt fin och kunde tom jobba honom lite längs stigen. Men sen fick han syn på en vattenspridare och såg spöken lite överallt efter det. Var pigg och glad genom hela passet och han tkr nog att det är kul att vara igång igen! Precis som jag, många pussar på honom idag! <3

Imorgon är det fotbolls-turnering i skolan och efter det ska jag rida två hästar. Får bli att rida Spotten före träningen och sedan Lina på träningen. Hoppas att det går lika bra som sist! Lr att jag sitter kvar denna gång iaf... Lupin får nog stå imorgon för hinner inte och ingen kan vara med. Kanske kan rida honom på onsdag istället! ;)

Justä, måste planera tävlingsäsongen också! <3

Kommentera

Publiceras ej