Nu är det chill resten av kvällen

0kommentarer

Grymt skönt att sluta redan halv 2 för då blir man klar för kvällen så fort. Var bara hemma och åt innan jag drog till stallet och red på Spotten och Lupin. Pappa mockade när jag red Lupin så behövde inte göra det ens. CHILL!

Ridpasset Spotten:
Tanken med passet var att han skulle komma ihop sig mera och sätta under sig bakbenen. Började med att lösgöra honom i skritt och travade sedan fram. Han var jätte fin från början i formen men jag ville ha mer bakben så jobbade med övergångar från skritt till trav. Ville att han skulle trycka på i igångsättningen men forfarande ligga kvar med jämt stöd i munnen och stilla form utan att dra upp huvudet. Tycker att han gjorde det bra, när jag gjorde rätt vill säga. ;) Jobbade sedan med skänkelnvikningar i skritt och trav och shiiit va fin han blev. Trampade på och var helt super fin. Kunde reglera steget och han bara flöt på perfa! Galoppen har ja inget att säga om förutom WOW! 110% procent kontroll på allt! Grymt fin va han och det känns som om vi är i ngn formtopp när det gäller markarbetet just nu! Vill bara sitta och rida hur länge som helst!

Ridpasset Lupin:
Han var ganska trött och loj så red inte så hårt. Red mest i alla gångarter så att han fick röra på sig lite. Galoppen har verkligen blivit mkt bättre iaf och det tkr jag är kul! :D Nu får han vila imorgon och kanske gå på onsdag igen. :)

Hade tagit nya bilder men mobilen vill inte sammarbeta så får bli en gammal... :@




Kommentera

Publiceras ej